Yoga Brunssum – Limburg

brunssum-yoga

Diverse vormen van yoga

Je kunt bij ons terecht voor diverse vormen van yoga op onze mooie locatie in Brunssum in Limburg. Hieronder kun je er meer over lezen.

Hatha yoga
Power yoga
Ashtanga yoga
Yin yoga

Kinderyoga
Tieneryoga
Privé yoga

Pilates

Je kunt ook direct naar ons lesrooster gaan:

Lesrooster ›



Hatha yoga

Dit is de meest bekende yoga vorm in het westen. Er wordt hierbij veel aandacht besteed aan lichaamshoudingen (asana’s), en ademhalingstechnieken (pranyama). Hatha yoga is heel geschikt om te onthaasten en stress te verminderen. Je gezondheid en gevoel van welbevinden nemen toe.

hatha-yoga-brunssum



Power yoga

Power yoga is een fysieke, intense vorm van yoga die jouw kracht en flexibiliteit enorm laten toenemen. De yoga docent kijkt eerst goed naar het niveau en bepaalt dan pas de verschillende variaties van de oefeningen. In deze oefeningen worden de statische houdingen (asana’s) tot vloeiende bewegingen (vinyasa’s ) aaneengeschakeld. Bij Power yoga maken we gebruik van de Ujjayi ademhaling (oceaanademhaling). Er ontstaat daarbij een bijzondere warmte in je lichaam door de opgewekte prana ( levensenergie). Het lichaam gaat zweten en de doorbloeding verbetert. Vele lichaamsfuncties worden gestimuleerd en afvalstoffen worden afgevoerd. Door met aandacht te ademen ontstaat er ook een weldadige rust in lichaam en in geest.

poweryoga-brunssum



Ashtanga yoga

Ashtanga yoga bestaat uit een vast aantal oefeningen (asana’s). Elke asana is een voorbereiding op de volgende. Bij Ashtanga yoga speelt de ademhaling “pranayama” een belangrijke rol. Hierbij worden lichaam en geest in verbinding gebracht. Je richt je naar binnen, zodat je je even helemaal op jezelf kunt concentreren.

Ashtanga betekent de acht ledematen of het achtvoudige pad.

• Yama (morele code – zelfbeheersing)
• Niyama (zuivering en leer)
• Asana (integratie van lichaam en geest door fysieke activiteit)
• Pranayama (beheersing van de ademhaling)
• Pratyahara (beheersing van de zintuigen)
• Dharana (concentratie)
• Dhyana (meditatie)
• Samadhi (contemplatie – de stille staat van gedachteloos bewustzijn)

Door middel van vinyasa’s ( vloeiende bewegingen) worden de asana’s (houdingen) aaneengeschakeld.

ashtanga-yoga-brunssum



Yin yoga

Dit is een wat minder bekende en rustige yoga vorm. Je neemt tijd voor je lichaam en je gevoel en bent helemaal in het moment aanwezig. Hoewel yin yoga een langzame vorm van yoga is kan het toch intens zijn. Doordat de asana’s wat langer worden aangehouden, werkt het op diepere niveaus door waardoor een diepe ontspanning wordt bereikt. Yin yoga bevat elementen van mindfulness en heeft een meditatief en rustgevend effect.

yin-yoga-brunssum

Lesrooster ›



Kinderyoga

Dit is speciaal bedoeld voor kinderen tussen 5 en 12 jaar. Tijdens het uitbeelden van een verhaal worden kinderyoga houdingen en spelletjes, dans en beweging, ademhaling, meditatie en visualisaties op een kindvriendelijke manier aangeboden. De kinderen (her)ontdekken de mogelijkheden van hun lichaam en hun innerlijke wereld. Dit draagt bij aan een positief zelfbeeld, meer zelfvertrouwen en innerlijke rust bij het kind. Kinderyoga houdt tevens het lichaam soepel, verbetert de motoriek en leidt tot een betere concentratie en weerbaarheid.

kinderyoga-tieneryoga-brunssum

Tieneryoga

Ben jij tussen de 13 en 18 jaar en lijkt yoga je wel iets?
Wellicht is de tieneryoga dan iets voor jou.
Iedere maandagavond van 17:45 tot 18:45 uur.

Door het doen van yoga kweek je meer zelfvertrouwen waardoor je niet meer zo snel van slag bent als er iets gebeurt wat je niet had verwacht. Yoga helpt je om overzicht te houden in de wervelwind waarin je terecht bent gekomen. Daarnaast krijg je een mooi, sterk en soepel lichaam.

YOGA IS EIGENLIJK GEWOON EEN GEZONDE MANIER VAN LEVEN.
Je leert door yoga goed te ademen en je beter te concentreren. De yogaoefeningen maken je lichaam van binnen schoon, soepel en sterk. Je leert sneller te ontspannen en je denken zal, na verloop van tijd, niet meer als een kermis aanvoelen.

Een Yogales voor Tieners bestaat uit een aantal vaste elementen: warming-up (zonnegroet), asana’s (yogahoudingen) in flow, pranayama (ademhalingstechnieken), geleide meditatie en visualisaties. Al deze facetten kunnen je inzichten geven in je gedachte- en gevoelswereld, om positief, krachtig en met (zelf)vertrouwen in het leven te staan. Je leert juist omgaan met je eigen grenzen en mogelijkheden. Maar vooral veel plezier met elkaar en genieten van bewegen.

De tieneryogales lijkt heel veel op de yogales voor volwassenen, alleen dan met leeftijdsgenoten.
Ben jij tussen de 13 en 18 jaar en lijkt yoga je wel iets?
Wellicht is de tieneryoga dan wel iets voor jou.
Iedere maandagavond van 17:45 tot 18:45 uur, behalve tijdens de vakanties.

Een tieneryoga les bestaat uit een warming-up, yogahoudingen, ontspanningsoefeningen, geleide meditatie en visualisaties. De fysieke houdingen (asana’s) versterken de spieren, waardoor je kracht toeneemt en conditie verbetert. Daarnaast verhogen de yogahoudingen je flexibiliteit en helpen ze je ontspannen. Je komt meer in contact met je lichaam, waardoor je zelfvertrouwen groter wordt en je lekker in je vel zit. Door tijdens de houdingen aandacht aan je ademhaling te geven kun je je losmaken van de gedachten die door je hoofd gaan. Hier wordt je kalm en rustig van en je leert beter omgaan met je emoties.

De tieneryogales lijkt heel veel op de yogales voor volwassenen, alleen dan met leeftijdsgenoten.


Privé yoga

Oorspronkelijk werd yoga één op één gegeven, van leraar op student. Deze mogelijkheid bieden wij ook aan bij Adhouna. Privé yoga is een goede manier om met yoga te beginnen of jezelf verder te ontwikkelen in je eigen yogabeoefening. Wij denken graag met je mee hoe we de privé yogales kunnen inrichten naar jouw wensen en op het tijdstip dat jou het beste uitkomt.


Pilates

Bij pilates worden oefeningen op een rustige en beheerste manier uitgevoerd. De methode is rond 1920 ontwikkeld door Joseph Pilates en ze hebben een gunstig effect op blessures en fysieke ongemakken. De oefeningen richten zich vooral op de spieren die de wervelkolom ondersteunen en die zorgen voor een correcte balans van het lichaam. Verder train je belangrijke spieren zoals bekkenbodem, buik en rug.

Lesrooster ›




We ontvangen mensen uit de hele regio, Brunssum, Parkstad Limburg, Heerlen, Landgraaf, Sittard, Geleen, Kerkrade, Hoensbroek, Voerendaal, Nuth, Schinnen, Simpelveld, Bocholtz, nieuwstadt en susteren.